Suzuki Swift

Je navržen pro povznášející zážitky z jízdy. Zavěšení kol je vyladěno k vynikajícím jízdním vlastnostem a posouvá zaměření vozu vyjádřené slovy „víc než jen auto do města“ na další úroveň. Všechno se přizpůsobilo tomu, aby Swift okouzlil řidiče po celém světě svým sportovním pojetím a při řízení vyvolával silné emoce.

Swift pozdvihne i Vás

Auto je místem, kde se spojují nejrůznější emoce. Nový Swift budete řídit srdcem. Design a barevné provedení zdůrazňují jeho výjimečný charakter. Přizpůsobí se Vám a nebude Vás omezovat. Každý den Vás bude lákat k usednutí za volant, abyste si užili nekončící vzrušení z jízdy. Swift Vás v každém ohledu pozvedne.

Krása není jen o vnějším vzhledu. Radost z jízdy Swift vyjadřuje svými proporcemi. Ohromující zevnějšek tvoří souhra rozměrů nízké, krátké a široké karoserie. Dynamika se odráží také ve svalnatých tvarech. Design ztělesňuje vzrušení z pohybu, a to i tehdy, když auto stojí.

Jízdní výkon pozdvihne Vaše emoce

Je navržen pro povznášející zážitky z jízdy. Zavěšení kol je vyladěno k vynikajícím jízdním vlastnostem a posouvá zaměření vozu vyjádřené slovy „víc než jen auto do města“ na další úroveň. Všechno se přizpůsobilo tomu, aby Swift okouzlil řidiče po celém světě svým sportovním pojetím a při řízení vyvolával silné emoce.

Dva motory s rozdílným charakterem

Přeplňovaný motor 1.0 BOOSTERJET díky moderním technologiím nabízí při litrovém objemu stejný točivý moment jako atmosférický motor s objemem 1,8 litru. Současně s tím dosahuje vynikající spotřeby paliva. Klíčem k těmto vlastnostem je přímé vstřikování, které šetří palivo a snižuje teplotu ve válcích. Turbodmychadlo zase zajišťuje, že maximum točivého momentu je k dispozici už od nízkých otáček. Díky tomu tento všestranný motor vynikne v libovolných provozních podmínkách, ať už jedete po městě nebo si užíváte sportovní jízdu v zatáčkách.

Také motor 1.2 DUALJET ukrývá unikátní techniku, a to zdvojený systém vstřikování, který zlepšuje tepelnou účinnost. Aby se energie ukrytá v palivu zužitkovala co nejefektivněji, má tento motor mimořádně vysoký kompresní poměr. Tento snadno ovladatelný motor nabízí ideální poměr mezi výkonem a spotřebou paliva.

swift_jizda
Toyota-Logo
SHVS_1
Automatické vypnutí motoru

Motor je vypnutý, zatímco elektrické komponenty jsou napájeny z baterií. Tím se šetří palivo.

SHVS_2
Restart

ISG funguje jako startér, který tiše a hladce roztočí spalovací motor.

SHVS_3
Rozjezd/akcelerace

ISG ulehčuje motoru* při rozjezdu z místa nebo při zrychlování, a tím pomáhá snížit spotřebu.

* Zapojení elektromotoru při zrychlování závisí na určitých podmínkách, například na stavu nabití baterie.
SHVS_4
Zpomalování

Při zpomalování ISG ukládá energii, která by jinak nebyla využita, do baterií.

All-Grip-01
All-Grip-02
All-Grip-03

Hbitý podvozek pro nadšení z jízdy

Nová konstrukce předního a zadního zavěšení je základním předpokladem pro pohotové jízdní vlastnosti, které umí vtáhnout do děje. Dokáže nabídnout lineární charakteristiku řízení, kterou je Swift proslulý, a spojit tuhost s komfortním tlumením nerovností. Vedení stopy a odezva v zatáčkách, které jsou rozhodující pro schopnost projet technickou trať, i stabilita při jízdě v přímém směru jsou nyní ještě silnější. Jízda se Swiftem je zkrátka zábavnější než kdy dřív.

Lehkost a tuhost pomáhají při jízdě a chrání při nehodě

Nově navrženou platformu HEARTECT tvoří velmi pevný rám, který zlepšuje ochranu posádky při nárazu. Jen mírně zakřivené tvary nosníků a menší počet spojů při nehodě přispívají k efektivnímu rozložení energie nárazu. Nízká hmotnost vozu je dána kombinací chytré konstrukce s menším množstvím výztuh a použití lehké vysokopevnostní oceli. Díky tomu Swift vyniká při zrychlování, zatáčení, brzdění i porovnávání spotřeby.

[www.suzuki.cz][956]podvozek

Ihned po usednutí za volant ucítíte spojení s vozem, protože nový Swift byl navržen tak, aby řidič byl v centru dění.

Hned jak se posadíte dovnitř, dostanete chuť vyrazit na cestu. To celé díky nekompromisní filozofii: řidič je na prvním místě. Zploštělý volant, který připomíná závodní auta, přední sedadla s výrazným bočním vedením a středová konzola natočená k řidiči vytvářejí sportovní atmosféru, která řidiče se Swiftem dokonale spojí.

 

[www.suzuki.cz][391]interier-1
[www.suzuki.cz][582]interier-2

Přehledný a stylový přístrojový štít

Lesknoucí se chromové prvky dávají vyniknout atmosféře interiéru, který je laděný dočerna. Dva dominantní ukazatele mají stupnici připomínající ciferník hodinek a stylově kombinují bílou a červenou barvu. Přehledný, sportovně laděný design podtrhují dva menší vnitřní ukazatele, a to teploty chladící kapaliny a hladiny paliva, které evokují přídavné ciferníky leteckých chronografů.

Multifunkční barevný LCD displej

Pokročilý, 4,2palcový multifunkční TFT LCD displej se nachází uprostřed přístrojového štítu. Řidiče informuje přesnými a snadno srozumitelnými údaji souvisejícími s provozem vozu. Mezi ně mimo jiné patří údaje o aktuálním gravitačním přetížení, výkonu motoru a jeho točivém momentu, intenzitě sešlápnutí plynového a brzdového pedálu a další.

[www.suzuki.cz][623]palubni-deska-1

Smartphone Linkage Display Audio

Dotykový displej s úhlopříčkou 7 palců umožňuje intuitivní práci s multimédii, hands-free ovládání telefonu a propojení s navigací a dalšími funkcemi obsaženými ve Vašem chytrém telefonu. K jednotlivým funkcím se přistupuje z hlavní obrazovky, která je rozdělena do čtyř funkčních režimů – Poslech, Volání, Jízda a Připojení. Smartphone Linkage Display Audio pracuje s technologiemi Apple CarPlay, Android Auto™ a MirrorLink™. Po připojení kompatibilního iPhonu přes USB se aktivuje rozhraní Apple CarPlay, které umožňuje volat, poslouchat hudbu, odesílat a přijímat zprávy a používat navigaci. Vše se ovládá hlasově nebo přes dotykový displej. Android Auto™ přináší služby Google Maps™, Google™ Search a další funkce Google, které se opět ovládají jednoduše a bez rozptylování přes dotykový displej. MirrorLink™ umožňuje používat různé aplikace z Vašeho telefonu, které se přenesou na dotykový displej v autě.

Android Auto je dostupný v zemích uvedených na následujícím odkazu.
Většina telefonů se systémem Android 5.0 a novějším spolupracuje s Android Auto™.
Android, Android Auto, Google, Google Play a další značky jsou ochranné známky společnosti Google Inc.

Navigace s mapovými podklady na SD kartě

Vložením SD karty s mapovými podklady se multimediální systém rozšíří o snadno použitelnou 3D navigaci.

[www.suzuki.cz][215]kufr
[www.suzuki.cz][673]zavazadelnik1
[www.suzuki.cz][414]zavazadelnik2
[www.suzuki.cz][58]zavazadelnik3
[www.suzuki.cz][398]vnitrni-prostory

Kabina a zavazadlový prostor, které rozšiřují Vaše možnosti zábavy

Objemný zavazadlový prostor v novém Swiftu Vám umožňuje naložit více. Díky děleným a sklopným zadním sedadlům naložíte vše, co budete potřebovat. Nižší posez zaručuje dostatek místa nad hlavou, navíc je v dosahu velké množství odkládacích přihrádek.

[www.suzuki.cz][352]manualni-klimatizace
[www.suzuki.cz][63]automaticka-klimatizace

Panel klimatizace se snadno čitelným displejem a intuitivním ovládáním

Spolu s automatickou klimatizací získáte jednoduše použitelný ovládací panel s intuitivním uspořádáním. Ergonomicky rozmístěná tlačítka doplňuje snadno čitelný LCD displej s vysokým kontrastem. Manuální klimatizace je vybavena jednoduchým mechanickým ovládáním pro rychlou a snadnou ovladatelnost.

Pokročilý systém sledování provozu před vozem

Opravdový klid v duši je základním předpokladem pro to, abyste si mohli užít řízení naplno. Právě proto byl Swift doplněn o pokročilé bezpečnostní prvky, z nichž některé se u Suzuki objevují vůbec poprvé. Vedle prvků pasivní bezpečnosti, které chrání posádku v případě nehody je vůz vybaven systémy, jež preventivně zasahují v případě rizikových situací.

[www.suzuki.cz][179]pokrocile-technologie

Pokročilý systém sledování provozu před vozem využívá odrazy milimetrových vln z radaru, aby změřil vzdálenost od vozidel jedoucích vpředu. Jeho smyslem je pomoci řidiči zabránit nehodě nebo alespoň zmírnit její následky. Poprvé u značky Suzuki se navíc objevuje kamera s monokulární optikou a laserový senzor, umístěné pod čelním sklem.* Kamera je vhodná pro střední a velké vzdálenosti, navíc dokáže rozpoznávat chodce, laserový senzor se zase stará o detekci překážek na krátkou vzdálenost a funguje stejně ve dne jako v noci. Díky jejich kombinaci může být Swift vybaven autonomním brzděním, varováním před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, automatickým přepínáním dálkových světel a systémem sledování únavy řidiče.

Pokročilý systém sledování provozu před vozem (využívající radar) je na přání za příplatek dostupný pro výbavy COMFORT a PREMIUM**:

  • Autonomní brzdění Radar Brake Support (RBS)

Pokročilý systém sledování provozu před vozem (využívající kameru, laserový senzor a radar) je standardem pro výbavu ELEGANCE:

  • Dual Sensor Brake Support (DSBS) – systém nouzového brzdění
  • Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu
  • Systém sledování únavy řidiče
  • Automatické přepínání dálkových světel
  • Adaptivní tempomat

* Pokud je vůz současně vybaven radarem a kamerou s laserovým senzorem, slouží radar adaptivnímu tempomatu a kamera s laserovým senzorem autonomnímu brzdění.
** Více informací u Vašeho autorizovaného partnera Suzuki.

Přednárazový systém s dvěma senzory - Dual Sensor Brake Support (DSBS)

Při jízdě Swift využívá přednárazový systém s dvěma senzory – kameru s monokulární optikou a laserový senzor, které sledují, zda nehrozí srážka s vpředu jedoucím vozem nebo chodcem. Při zjištění rizika systém podle situace reaguje jedním ze tří způsobů.

[www.suzuki.cz][65]dsbs

Systém nouzového brzdění - Radar Brake Support (RBS)

(za příplatek dostupný pro výbavy COMFORT a PREMIUM)

Při jízdě Swift využívá radaru s milimetrovými vlnami, který sleduje vpředu jedoucí vozidla. Při zjištění rizika systém podle situace reaguje jedním ze čtyř způsobů.

[www.suzuki.cz][897]RBS-1
[www.suzuki.cz][687]RBS-2
[www.suzuki.cz][313]RBS-3
[www.suzuki.cz][220]RBS-4
  1. Varování

Varuje řidiče, že hrozí nehoda.

2. Samočinné lehké přibrzdění

Varuje řidiče, že hrozí nehoda.

3. Zvýšení brzdné síly

Pomáhá řidiči zesílením brzdného účinku.

4. Automatické brzdění

Automaticky brzdí.

[www.suzuki.cz][886]sledovani-unavy-ridice

Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém porovnává směr jízdy vozu s vypočítanou trajektorií mezi pruhy. V případě odchýlení se od směru jízdy se spustí vizuální varování (zobrazení na displeji, blikající kontrolka) a začne vibrovat volant (standard u vozů vybavených kamerou a laserovým senzorem).

Systém sledování únavy řidiče

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém sleduje směr jízdy vozu a varuje řidiče v případě, že „kličkuje“, například z důvodu únavy (standard u vozů vybavených kamerou a laserovým senzorem).

Asistent dálkových světel

[www.suzuki.cz][538]asistent

Při jízdě rychlostí alespoň 40 km/h asistent dálkových světel podle aktuálního provozu automaticky přepíná mezi tlumenými a dálkovými světly (standard u vozů vybavených kamerou a laserovým senzorem).

Adaptivní tempomat

Pokud před Swiftem jede jiné vozidlo, adaptivní tempomat pomocí radaru s milimetrovými vlnami sleduje jeho vzdálenost a automaticky zachová jeden ze tří zvolených rozestupů*. Jestliže je pruh volný, systém udržuje rychlost nastavenou řidičem (od 40 km/h do 160 km/h).

*Vzdálenost mezi vozy záleží na rychlosti jízdy.

[www.suzuki.cz][641]tempomat